שחייה היא הפעילות הגופנית הבריאה ביותר, וגם אחת המהנות – חוג שחייה מאפשר לבני כל הגילאים, משלושה חודשים, ללמוד את רזי השחייה, לשפר את הסגנון ואת רמת הביטחון העצמי (במים ובכלל), והכל באווירה נינוחה כמו שרק בריכה יכולה להציע. במרכז אסף כל אחד מוצא את חוג שחייה המתאים לגילו, לרצונו ולהעדפותיו.

חוגי השחייה ב'מרכז אסף לשחייה וטיפול '

חוג שחייה לגילאי 3.5 עד 5

חוג שחייה לילדים שכבר עמדו על דעתם ומתפקדים עצמאית, מקנה להם את יסודות הציפה כמו גם את הבסיס לשחייה, מלמד אותם לנשום נכון במים ומאפשר להם גם ללמוד כיצד לצלול– והכל בצורה חווייתית וכיפית. ב"מרכז אסף לשחייה וטיפול " מקפידים על קבוצות קטנות ועל מדריכים בעלי ניסיון רב בהדרכת ילדים – והתוצאות בהתאם.

חוג שחייה לגילאי 5 עד 6

בדרך כלל לפני העלייה לכיתה א' הציפייה מחוג שחייה היא בעצם לימוד עקרונות השחייה. במרכז אסף ילמדו הילדים את יסודות השחייה וישפרו במידה ניכרת את הביטחון העצמי שלהם (דבר שיסייע להם גם בהתמודדות עם המעבר מגן לכיתה א'), ואלה המתקדמים יותר יתרגלו את השחייה וישפרו את סגנונם.

חוג שחייה לבני 7 עד 11

ילדים גדולים יותר מוזמנים לחוג שחייה שיעזור להם לשפר את שחיית החזה וכן ילמד אותם סגנונות נוספים (ובעיקר חתירה וגב). הילדים מחולקים לקבוצות שונות בהתאם לגילם, כך שכל ילד המגיע לחוג שחייה ימצא בו גם חברים בני גילו.

חוג שחייה לבני 12 עד 18

בני נוער מוזמנים לחוג שחייה שמהווה פעילות ספורטיבית בעיקרו. במסגרת החוג הילדים משדרגים את הכושר הגופני ושומרים עליו וכן משפרים את יכולות השחייה שלהם. במסגרת החוג הילדים לומדים ומתרגלים סגנונות שחייה נוספים כמו שחיית פרפר, גב, חתירה וחזה.

מאסטרס- חוג שחייה למבוגרים

גם מי שעבר את גיל 18 עדיין רוצה ליהנות מחוגים, ואין כמו חוג שחייה כדי לשמור על הבריאות והמשקל, לדאוג לתחזוקת הגוף – וליהנות תוך כדי. ב"מרכז אסף לשחייה וטיפול" 2 מפגשים שבועיים בני שעה כל אחד. מטרת החוג הינה שחייה לשמירה על הכושר הגופני, בחוג אנו שוחים את כל הסגנונות ומגיעים למרחקים של 2 ק"מ .החוג מותאם לפי רמה (גם אם לא מסיימים את מלוא המרחק בהתחלה).

חוג שחייה לתינוקות

גם התינוקות המפותחים ביותר לא יצליחו לצלוח בריכה שלמה בסגנון פרפר, אבל הם בהחלט ייהנו מחוג שחייה – וירוויחו המון: קודם כל, זמן איכות עם אמא או עם אבא (הפעילות במסגרת חוג שחייה לתינוקות מתבצעת, באופן טבעי, כשהתינוק צמוד לאחד ההורים). שנית, הטמעת חיבה למים ותחושת ביטחון בהם כבר מגיל אפס (או ליתר דיוק, מספר חודשים) תהפוך את לימודי השחייה בגיל מאוחר יותר לפשוטים וקלים הרבה יותר, ובנוסף זוכים התינוקות לשיפור שווי המשקל והקואורדינציה ובגוף חזק יותר.

יתרונות השחייה

שחייה היא דרך נהדרת לשפר את סיבולת הלב והריאות, לחזק את השרירים, להגדיל את טווח התנועה, לפתח קואורדינציה ולשפר את ביצועי מערכת הנשימה. חוג שחייה עוזר לכל הנ"ל ובעיקר מקנה לאדם (ילד או מבוגר) את יכולת השחייה ואת האפשרות ליהנות מפעילות ספורטיבית מומלצת זו ומכל היתרונות הנ"ל.

סיבולת לב ריאה

סיבולת לב ריאה, הנקראת בפי אנשי מקצוע גם סיבולת קרדיו-וסקולרית, היא היכולת של איברים חשובים אלה לאפשר לגוף לבצע פעילות לאורך זמן ממושך.
לשם ביצוע פעילות לאורך זמן, זקוקים השרירים לגלוקוז ולחמצן, וכן למנגנון סילוק פסולת יעיל. סיבולת לב ריאה גבוהה מבטיחה קליטת כמות רבה יותר של חמצן בפרק זמן נתון, ובנוסף העברתו באמצעות זרם הדם לכל מקום בגוף בו הוא חיוני.
חוג שחייה, כאמור, הוא דרך מצוינת להבטיח סיבולת לב ריאה תקינה. חשוב לדעת כי סיבולת לב ריאה תקינה נחוצה לא רק לספורטאים אלא לכל מי שחפץ בבריאות ובאיכות חיים, ושהיא מפחיתה משמעותית את הסיכון ללקות במחלות לב ומחלות כלי דם.

חיזוק השרירים

העובדה כי חוג שחייה, ושחייה בכלל, מתרחשים במים, תורמת רבות לחיזוק השרירים – שכן ההתנגדות של המים גבוהה במידה ניכרת מזו של האוויר (כלומר הכוח שיש להפעיל כדי לצלוח בריכה הוא רב הרבה יותר מאשר בהליכה או ריצה). במקביל, המנח בו נמצא הגוף במהלך שחייה מבטיח מינימום נזקים (שעלולים להתרחש במהלך הליכה או ריצה) – בתנאי, כמובן, שמבצעים את השחייה באופן נכון, ועל כן חשיבותו של חוג שחייה ולימוד שחייה באופן מובנה וע"י מדריך מקצועי.

גמישות

שחייה משפרת גם את הגמישות של הגוף, כלומר את טווח התנועה של השרירים השונים – גם לשם כך חשוב מאוד לבצע את התנועות בצורה נכונה (בין אם שוחים בסגנון חזה, חתירה, גב או פרפר).

קואורדינציה

התנועות אותן מבצעים במהלך שחייה (ושוב, חשוב עד מאוד ללמוד אותן היטב במסגרת חוג שחייה רציני המופעל ע"י מדריכים מוסמכים בלבד!) משפר מאוד את הקואורדינציה, ובפרט אצל ילדים.
לקואורדינציה טובה השפעה ניכרת כמעט בכל תחומי החיים, החל מתנועה ושיווי משקל, דרך ביצוע מטלות ודימוי עצמי וכלה ביכולות למידה. בפרט מצאו מחקרים שונים מתאם בין קואורדינציה נמוכה לבין היפראקטיביות, אלימות, דימוי גוף לקוי וקשיי קשב וריכוז.

מערכת הנשימה

המים, והקושי לנשום בהם, מחזקים מאוד את שרירי הנשימה. גם החובה לתאם בין קצב הנשימה לתנועות השחייה (בין אם במסגרת חוג שחייה ובין אם כששוחים כתחביב) משפרת את ביצועיה של מערכת הנשימה.
בפרט מומלצת השחייה לסובלים ממחלות שונות הקשורות לנשימה (כגון אסטמה וכו'). בנוסף, בחודשי החורף האדים הרבים הנוצרים בבריכה (שכן החימום מופעל וכל החלונות והדלתות סגורים) מקלים על הסובלים מקשיי נשימה ופותחים את דרכי הנשימה.
חשוב להדגיש כי לפני שמתחילים לשחות רצוי להתייעץ עם רופא ולוודא כי המצב הבריאותי והגופני אכן מאפשר ביצוע פעילות ספורטיבית רבת תועלת זו.