לימוד שחייה לילדים

קיימת פעילות ספורטיבית אחת המצילה חיים והיא השחייה.

לרב סגנון השחיה הראשון הנלמד הוא סגנון החזה והוא מהווה את הבסיס להמשך. היתרון בסגנון זה הוא שלימוד הנשימות טבעי יותר עבור הילד וכך לימודי השחיה נעימים ובטוחים יותר עבורו.

השחייה חשובה ובעלת יתרונות רבים. היא תורמת לחיזוק כלל שרירי הגוף  ובמיוחד חגורת הכתפים והגב, משפרת את היציבה והקואורדינציה ומגבירה את סיבולת לב הריאה. בנוסף, השחייה מעצימה ומחזקת את בטחונו העצמי של הילד ומעניקה תחושת מסוגלות ועצמאות.

בשיטה שפותחה על ידי אסף טימר, שחיין תחרותי בעברו ובעל ניסיון של שנים בתחום לימוד שחייה הדגש הוא על בטיחות הילדים במים, למידה לשחות תוך הנאה וכיף ואהבה רבה למים ולשחייה.

לימוד השחייה מיועד לכל הגילאים החל מגיל 5.

הכירו את עומר (7), עומר החל ללמוד בקיץ 2012 בקורס שחייה מתחילים ומאז המשיך בחוג שנתי פעמיים בשבוע.עוד לא עברה שנה ועומר כבר שוחה את הסגנון הרביעי שלו:

הכירו את נועם (6), נועם השתתפה בחוג השחייה שלנו בקיץ 2012 בקבוצה של 4 ילדים, זהו השיעור ה-12 שלה:

מה להביא איתי לבריכה?

בבגד ים, משקפת ומגבת.

כובע ים לבעלי בעלי שיער ארוך.

* עדיף להימנע מאכילת ארוחה כבדה כשעתיים לפני הכניסה לבריכה.

אפשרויות הלימוד

קורסי לימוד שחייה:

הקורס בן 12 מפגשים, בהם הילד רוכש בסיס טוב של הרגלי מים הכוללים הסתגלות ובטחון במים רדודים, ציפה, צלילה ונשימה נכונה במים.
בהמשך ירכוש הילד את תנועות הידיים והרגליים, תוך תרגול המיומניות במים עמוקים.
מטרתנו המרכזית היא ללמד את ילדכם להסתדר לבד במים, לחוש ביטחון במים ולשחות בצורה נכונה ובריאה.
הקורסים נערכים בקבוצות קטנות, מותאמות לצרכי הילד ובהדרכה צמודה ואישית .

קורסי לימוד השחייה מחולקים לפי גילאים ורמות:
קורס מתחילים בו אנו מלמדים את סגנון החזה.
קורס מתקדמים בו אנו מלמדים את סגנון החתירה והגב.

חוג שחייה שנתי

שיעור שחייה שבועי קבוע לאורך כל השנה מנחיל ומבסס את כישורי השחיה אצל ילדכם.
חוג השחייה השנתי מיועד לילדים  שעברו קורס שחייה ושרכשו סגנון אחד לפחות ובעלי יכולת להסתדר לבד במים עמוקים.
מטרת החוג היא לשמר ולשפר את הכישורים שהושגו בלימוד השחייה, הגדלת טווחי השחייה ,שיפור טכניקת השחייה והסיבולת של השחיין, חיזוק חגורת הכתפיים, ושמירה על אורך חיים פעיל ספורטיבי ובריא.

קיימת אפשרות להירשם לסקציה תחרותית.

לימוד שחייה והידרופוביה

ישנם לא מעט ילדים ומבוגרים הסובלים מהידרופוביה- חרדת מים. עבורם מומלצת האפשרות של לימוד שחייה באופן המותאם במיוחד להידרופובים, כך שהחרדה תתפוגג ומיומנות השחייה תירכש.

מקורות ההידרופוביה

ברוב המקרים ההידרופוביה היא תוצר של חוויה שלילית מאוד הקשורה למים בגיל צעיר, ובפרט אירוע של כמעט טביעה (לאו דווקא בים; גם אובדן שיווי משקל באמבטיה ושהייה מתחת למים לשנייה או שתיים עשוי לייצר הידרופוביה). גם אם אחד ההורים או מבוגר אחר זרק את הילד או הפעוט למים בלי הכנה מוקדמת וזה נבהל – הדבר עשוי להוביל לחרדת מים.
במקרים אחרים ההידרופוביה היא תוצאה של פחד לאבד שליטה, וגם לכך ניתן למצוא מענה בלימוד שחייה המיועד למי שחושש מהידרופוביה. גם מי שמתחיל ללמוד שחייה בגיל מבוגר יחסית עשוי להפגין סימפטומים דומים, לאו דווקא בשל הפחד מהמים או מטביעה אלא בשל הבושה והמבוכה.
סיבה נפוצה נוספת היא גוננות יתר של ההורים, שמחדירה לילד כבר מגיל אפס את התחושה כי העולם מסוכן (יותר מכפי שהוא בפועל) ועל כן יוצרת אצלו שלל חרדות שונות, כשההידרופוביה היא רק אחת מהן.
יחד עם זאת חשוב לדעת שלא תמיד קל לזהות את מקורות ההידרופוביה, ולמעשה במקרים רבים מדובר בפחד בלתי מוסבר ובלתי רציונאלי.

המפתח להצלחה: הדרגתיות וסבלנות

לימוד שחייה ב'מרכז אסף לשחייה וטיפול' לסובלים מהידרופוביה מבוסס על התקדמות הדרגתית, בקצב של התלמיד, ועל כן יתקיים ברוב רובם של המקרים במתכונת של שיעורים פרטיים ולא חוג שחייה קבוצתי.
לתשומת הלב האישית והצמודה, מרגע תחילת השיעור הראשון ועד לרגע שבו ניתן להכריז על הצלחה בלימוד שחייה, ישנה חשיבות עצומה – היא זו שלמעשה מאפשרת לחרדה להתפוגג אט-אט שכן התלמיד לומד לסמוך על המדריך, והודות לכך מצליח לבצע פעולות שללא האמונה ביכולותיו של המדריך ובכך שהוא תמיד יהיה לצידו לא היה מסוגל לבצע.
לאחר בניית האמון הכה חיוני, אפשר להתחיל בלימוד השחייה, שגם הוא כמובן מתבצע באופן איטי, הדרגתי ומחושב, בהתאם למידת ה"תעוזה" של התלמיד ולמסוגלות שלו להתקדם אל שחייה מלאה.
ראשית מבצעים הליכה במים, כשזקיפות הקומה, השהות במים רדודים והעובדה כי הרגליים על הקרקע ופלג הגוף העליון מחוץ למים מבטיחים הסתגלות לבריכה וצבירת ביטחון. בהמשך מתורגלת נשימה נכונה, שגם היא תורמת לתחושת הביטחון.
בשלב הבא של לימוד שחייה לסובלים מהידרופוביה תתבצע שכיבה על הגב וציפה נינוחה, ורק לאחר מכן, ותוך התרחקות הדרגתית מהקיר, יתחיל תרגול תנועות שחייה בדרך לשחייה של ממש.
לימוד שחייה לסובלים מהידרופוביה אמנם מחייב סבלנות ועשוי להימשך זמן רב, אבל חשוב לדעת שאחוזי ההצלחה גבוהים מאוד, ושעבור ילדים התהליך, בדרך כלל, קצר יותר מאשר אצל מבוגרים כך שעדיף להתמודד עם הפחד והאתגר מוקדם ככל האפשר.

מלאו את הפרטים ואנו מתחייבים לחזור אליך תוך 24 שעות


אני מסכים לקבל מהחברה, באמצעות דוא"ל ו/או SMS, פרסומים, מבצעים, הנחות, עדכונים, חידושים וכיו"ב. אני אהיה רשאי, בכל עת, להודיע לחברה על רצוני להפסיק לקבל דיוור כאמור