,

חוג שחייה לתינוקות – תרגילים מומלצים

עבור תינוקות המים הם לא רק סביבה כיפית אלא גם מקום שמרגיש מוגן ובטוח, גם בגלל האיכויות של המים עצמם והרכות שבה הם עוטפים את הנפשות הצעירות כשהם בתוך בריכה מחוממת, וגם בגלל תחושת החזרה לרחם שתמיד יוצרת אצל כל בן אדם בכל גיל הרגשה טובה.

בהתאם, אין פלא שחוג שחייה לתינוקות הפך לאופציה מבוקשת מאוד אצל ההורים. באופן טבעי, לא מדובר בחוג שמקנה לפעוטות (ניתן להצטרף לפעילות הכיפית כבר בגיל 3 חודשים) את היכולת לשחות אבל הוא כן מעניק להם תועלת פיזית, קוגניטיבית ורגשית משמעותית, ובנוסף מבטיח זמן איכות משותף במים עם ההורה שמגיע לחוג.

למי שרוצה ליהנות מפעילות במים בצוותא עם התינוק הנה מספר תרגילים אפשריים:

  1. טפטוף מעט מים על ראשו של התינוק

כשאנחנו בתוך המים ראשו של התינוק נשאר כמובן מחוץ למים. מחזיקים אותו יציב ביד אחת, ועם היד השנייה מטפטפים, בעדינות, מעט מאוד מים על ראשו. לפי התחושה והתגובה אפשר לטפטף מעט יותר מים, אבל חשוב לעשות הכל בהדרגה (זהו גם אחד הדגשים העיקריים במסגרת חוג שחייה לתינוקות, לעשות הכל בהדרגה כדי להבטיח הסתגלות מיטבית של התינוק למים ולפעילות).

בדרך זו לומד התינוק לא לחשוש ממים על הראש.

  1. צלילה משותפת

מומלץ בחום לא לנסות לצלול ביחד עם תינוק לבד אלא רק במסגרת חוג ועם מדריך מקצועי – הצלילה הראשונה היא חוויה משמעותית עבור הפעוטות ואם היא תיזכר כשלילית הדבר עלול להרתיע אותם ממים ומשחייה גם בעתיד.

בכל מקרה חשוב לא להפתיע את התינוק אלא לדבר אליו ברכות ולשתף אותו בתוכנית (גם אם הוא כמובן לא מדבר עברית), תחילה להניף אותו באוויר ואז לצלול לאט ובהדרגה כשבכל פעם עוד חלק מהגוף שלו נכנס למים, יחד איתנו, עד שכולו בתוך המים.

  1. התקדמות במים

על-מנת לעודד את התינוקות להתקדם במים משתמשים בצעצוע אטרקטיבי (ורצוי מן הסתם כזה שנשאר לצוף במים ושאינו מתקלקל במים …)

מניחים את הצעצוע במרחק סביר מאיתנו ואם במקרה תשומת הלב של התינוק לא נמשכת אליו מפנים אותה לעברו.

מחזיקים את כפות הידיים של התינוק ומאפשרים לו להוביל אל עבר הצעצוע. תרגיל זה מחזק את חגורת הכתפיים של התינוק ואת הרגליים.

תרגיל דומה שאותו מבצעים גם במסגרת חוג שחייה לתינוקות משתמש בצעצוע על-מנת לגרות את הפעוט להימתח לכיוונו (במקום לנוע אליו). תרגיל מתיחה בסיסי זה משפר את הקשר בין היד לעין (שכמובן חשוב מאוד להתפתחות המוטורית והקוגניטיבית), מחזק את שרירי הגב, תורם להתפתחות עמוד השדרה ומתאים לתינוקות החל מגיל חצי שנה.

  1. שכיבה על גלשן

מניחים את התינוק על גלשן תוך כדי שמקפידים לאחוז בכפות ידיו ולהעניק לו ביטחון ובמקביל להחזיק גם את הגלשן (חלק מהאצבעות שומרות על הגלשן יציב וחלק מהן אוחזות בתינוק).

הראש של התינוק יתרומם בזכות המנח על הגלשן, וקרוב לוודאי שהוא יניע את רגליו בתנועת בעיטה בגלל זרימת המים מאחורי הגלשן.

תרגיל זה מחזק את חגורת הכתפיים והרגליים, ובנוסף מאפשר קשר עין בין התינוק להורה – כך ששניהם נהנים מהנחת שמשתקפת בעיני הפרטנר לשהות הנעימה והמעצימה במים.

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

לימוד שחייה לתינוקות

בגדי ילדים ותינוקות לשחייה

 

חוג שחייה לתינוקות – תרגילים מומלצים
Rate this post
0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *