שחייה נכונה בסגנון חזה

נדירים המקרים שבהם שורר קונצנזוס מוחלט בקרב הרופאים, אבל ישנה המלצה אחת שכל אנשי המקצוע שותפים לה: מי ששוחה נהנה מפעילות גופנית מעולה המתאימה לכל גיל ולכל מצב בריאותי (כשכמובן חשוב להתאים את הסגנון בו שוחים, המרחק אותו גומאים והקצב ליכולות הפיזיות).

אבל יחד עם זאת כדאי לדעת שצליחת בריכות עלולה לא רק להועיל אלא גם להזיק, וזאת אם לא מקפידים על סגנון נכון. אמנם רובנו למדנו לשחות כבר בגיל צעיר אולם לא תמיד אנחנו עושים זאת בדיוק כפי שצריך – וחבל.

לפניכם מספר טיפים כיצד להימנע מטעויות נפוצות בסגנון החזה שהוא הפופולרי ביותר.

הטעויות, הנזקים – והתיקונים הנכונים

שחייה בסגנון פופולרי זה עלולה להתאפיין בשלוש טעויות עיקריות: השארת הראש מעל המים באופן קבוע, התבוננות הישר קדימה בזמן שהראש בתוך המים (במצב חץ) ותנועות הכוללות הרמת הראש מחוץ למים גבוה ואחורה על מנת לנשום אוויר.

טעויות נפוצות אלה יוצרות עומס יתר על שרירי הצוואר, החוליות באזור רגיש זה, החוליות התחתונות של עמוד השדרה והקשתה מיותרת בגב התחתון.

התיקונים: יצירת תנועת הגל בתוך המים מוציאה את הפה אל מחוץ למים באופן טבעי, ואין צורך להרים מעבר לכך את הראש. כשהראש במים המבט צריך להיות מופנה אל עבר הקרקעית, כלפי מטה, וזאת על מנת למנוע עומס רב מדי על העורף, ובאופן כללי כדאי ללמוד טכניקות נשימה נכונה שהן הבסיס לכל שחייה נכונה וכך לא יהיה צורך להשאיר את הראש מחוץ למים.

רובנו יודעים לשחות חזה אומנם חשוב לשחות חזה נכון אבל אם כבר הגעת למצב שאתם מגיעים לבריכה ועושים את מנת הספורט היומית שלכם חשוב לשחות בסגנון שהינו הבריא ביותר ושומר על כל חלקי הגוף ומחזק אותו.

סגנון זה הינו חתירה וזהו הסגנון הראשי אותו אנו מלמדים מבוגרים.

אז למה ילדים מתחילים בחזה? סגנון החזה הוא סגנון שקל ללמידה והנשימה שזה החלק הקשה מאוד מאוד אינטואיטיבית לילדים והם מבינים ומבצעים אותה בקלות. אנחנו תמיד נמליץ לאחר שלמד סגנון אחד והמטרה של ביטחון במים הושגה להמשיך וללמוד את סגנון החתירה.

שחייה נכונה בסגנון חזה
Rate this post
0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *