למה גם למי שיודע לשחות כדאי להשקיע בלימוד שחייה?

לימוד שחייה למבוגרים - בחור שוחה בבריכה בשיעור לימוד שחיה למבוגרים

בדרך כלל מי שמגיע לשיעורי שחייה הם אלה שכלל אינם יודעים לשחות ורוצים לרכוש את המיומנות הבסיסית והמעצימה הזו – בין אם מדובר בילדים צעירים, בין אם בנערים ובין אם במבוגרים שמסיבה כזו או אחרת עדיין אינם יודעים לשחות. אבל כדאי לדעת ששיעורי השחייה עשויים להיות רבי תועלת גם למי שכבר יודע לשחות – וזאת מכמה סיבות:

שיפור סגנון שחייה

לימוד שחייה מסודר עשוי להיות רב תועלת גם עבור מי ששוחה מזה מספר שנים בסגנון מסוים, שכן במקרים רבים שחיינים חובבים לא מבצעים נכון את התנועות, לא נושמים באופן מיטבי ובאופן כללי לא ממצים את הפוטנציאל של הפעילות הגופנית הכל כך בריאה הזו ולעתים אף עלולים לגרום לעצמם נזק (למשל כאבי גב, צוואר תפוס וכו').

מספר שיעורים בסגנון האהוב – ומאחר שהבסיס קיים כמובן אין צורך ביותר ממספר שיעורים – עשויים לשפר במידה ניכרת את הביצועים, ולהפוך כל ביקור לאחר מכן בבריכה להרבה יותר מועיל.

רכישת סגנון חדש לשחייה

סיבה נוספת להשקיע בלימוד שחייה היא לרכוש סגנון חדש: רוב האנשים שולטים בסגנון החזה, וגם סגנון החתירה יחסית מוכר, אולם כדאי לדעת שגם סגנון הגב ניחן ביתרונות ייחודיים רבים (למשל חיזוק משמעותי של שרירי הגב והבטן, וגם העובדה שהוא נחשב לסגנון השחייה הבריא ביותר – כל עוד מבצעים אותו נכון כמובן) ואפילו סגנון הפרפר, שהוא הקשה ביותר ללימוד ולביצוע, עשוי להפוך את התחביב שלכם לעוד יותר בריא ועוד יותר מחטב את הגוף. בהתאם כדאי לקחת מספר שיעורי שחייה כדי לרכוש עוד סגנונות ולגוון את שגרת האימונים.

מחויבות גבוהה יותר

שחייה היא פעילות מהנה מאוד ומעצימה מאוד, וברוב המקרים מי שבוחר בה גם מתמיד בה, אולם כמו בכל פעילות גופנית, לעתים ישנן תקופות שקשה יותר להיצמד לשגרת האימונים. לימוד שחייה – בין אם למטרת שיפור סגנון ובין אם לצורך רכישת סגנון שחייה נוסף – עשוי גם להחזיר את המוטיבציה שפחתה ולהבטיח המשך פעילות מהנה ומשפרת בריאות.

דוגמאות לטעויות נפוצות במסגרת שחייה

כאמור חלק גדול מהשחיינים החובבים מבצעים טעויות שונות תוך כדי שחייה – טעויות שכמובן יתוקנו תוך כדי לימוד שחייה וייעלמו מהרפרטואר. הנה כמה מהטעויות הנפוצות יותר:

* השארת הראש מחוץ למים תוך כדי שחיית חזה. טעות זו גורמת לעומס יתר על שרירי הצוואר והחוליות באזור רגיש זה וכן לעומס רב מדי על החוליות התחתונות בגב.

* הפניית הראש אחורה (ולמעלה) תוך כדי שאיפת האוויר במהלך שחייה בסגנון חתירה. תנועה זו יוצרת עומס יתר על עמוד השדרה הצווארי ועל כן היא מסוכנת. חשוב להקפיד להסיט את הראש הצידה ואז להחזירו למרכז כשהעיניים מביטות כלפי מטה.

* הוצאת אוויר דרך האף ושמירת הפה סגור. בדרך זו ההוצאה של הפחמן הדו חמצני אינה יעילה דיה, וכששואפים אוויר לא נכנס מספיק חמצן לריאות (עקב היעדר מקום פנוי). יש לנשוף דרך הפה בטיימינג המתאים בהתאם לסגנון השחייה.

למה גם למי שיודע לשחות כדאי להשקיע בלימוד שחייה?
Rate this post
0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *