לימוד שחייה למתחילים – טכניקות בסיסיות

שחייה היא מיומנות שכדאי לכל אחד לרכוש, ובפרט במדינה חמה כמו שלנו שבה הבריכה והים הם מקומות בילוי פופולריים מאוד.

עוד לפני שלומדים שחייה, תוכלו להתאמן בכמה טכניקות בסיסיות שיקלו עליכם את לימוד השחייה בשלב הבא.

לפניכם מספר טכניקות בעלות תועלת רבה במיוחד. מומלץ לבצע אותן כשהבריכה לא צפופה מדי וכשלצדכם חבר/ה או קרוב/ת משפחה.

1. להתיידד עם המים ולהפסיק לחשוש מהם

לא מעט בני אדם, בכל הגילאים, חוששים מהשהות במים. לא בכל המקרים מדובר בהידרופוביה של ממש, אבל גם חשש קל יחסית מקשה מאוד על לימוד שחייה.

בהתאם, מומלץ קודם כל ללמוד להתיידד עם המים ולפוגג כל חשש אם ישנו.

המפתח הוא הדרגתיות: בהתחלה שבו על שפת הבריכה ותנו לרגליים שלכם להשתכשך במים, לנוע קדימה ואחורה בחופשיות, ללא לחץ. בשלב הבא השפריצו מעט מים על פלג הגוף העליון ועל הפנים. גם את השלב הזה ניתן לבצע במשך כמה זמן שתרצו, בלי שום לחץ. כדאי גם לחבוש משקפי צלילה כך שהמים לא ייכנסו לעיניים. בהמשך, השפריצו מים על הפנים תוך כדי שאתם עוצרים את הנשימה ושימו לב שהמים לא חודרים לאף ולא לפה.

לאחר מכן תוכלו להיכנס למים (רדודים – עד גובה החזה) ולהסתובב בהם בקצב שמתאים לכם.

2. לצוף בקלות ובבטחה

שלב חשוב נוסף בהתגברות על חששות כאלה ואחרים הוא ההבנה שגם כשלא שוחים אין סכנת טביעה, שהרי אפשר פשוט לצוף במים.

גוף האדם מתאים מאוד לציפה, ואחד התרגילים שמדגימים זאת נקרא פטריה: עומדים במים רדודים, לוקחים אוויר (הרבה) ועוצרים את הנשימה. מעלים את הרגליים לכיוון החזה ומחבקים אותן עם הידיים (כך שהגוף הופך למעין כדור). כשאתם מרגישים צורך לנשום, שחררו את הרגליים וכפות הרגליים יחזרו להתייצב על קרקעית הבריכה.

אחרי מספר נסיונות, כבר בשיעורים הראשונים של חוג שחייה, תוכלו להוסיף לתרגיל זה נשיפת אוויר בזמן שאתם מכודררים. כשתנשפו, תרגישו שאתם מתחילים לשקוע – הדבר מחזק את ההבנה שהריאות שלנו מסוגלות להציף אותנו על פני המים.

3. לצוף בצורת כוכב

עוד טכניקה בסיסית היא לשכב על הגב, עם הידיים והרגליים פרושות לצדדים, כך שנוצרת צורה דמוית כוכב.

התחילו בעמידה במים רדודים (בגובה החזה), התכופפו מעט (כך שהמים יגיעו לכתפיים), פרשו את הידיים למלוא הרוחב שלהן, הישענו אחורה כך שהגוף שלכם יהיה אלכסוני ודחפו עם הרגליים בכוח כך שתעברו למצב ציפה. כשהידיים פרושות לצדדים ישרו את הגוף כך שתשכבו במצב מאוזן והגב מחזיק אתכם. התחילו לפתוח לאט לאט את הרגליים והקפידו לשמור על רוגע, נשימה נכונה, גב ישר וידיים פרושות לצדדים.

4. תנועת הצלפה עם הרגליים

רבים מבין אלה שלא יודעים לשחות מחקים שחייה של כלב כדי להתקדם במים. הבסיס לכך הוא תנועת הצלפה עם הרגליים (מעין בעיטות שמרפרפות על המים).

חשוב לשמור על הרגליים מקבילות זו לזו בזמן ביצוע התרגיל, וכל הזמן לבצע תנועות מנוגדות: כשרגל ימין עולה רגל שמאל יורדת, ולהיפך.

תרגול הבעיטות האלה – כשאתם שוכבים על המים ישר או בהטיה – גם מקנה לכם יכולת תנועה ראשונית במים וגם מהווה בסיס לשחיית גב וחתירה.

לימוד שחייה למתחילים – טכניקות בסיסיות
3 (60%) 2 votes
0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *